13 listopada 2023

Bank Citi Handlowy z ogromnym zyskiem w trzecim kwartale 2023! Analiza i optymizm na tle kosztów

2 minut czytania Dołącz do dyskusji

Źródło grafiki: depositphotos.com

Jak donoszą media, Citi Handlowy odnotował znaczący wzrost zysku netto w trzecim kwartale 2023 roku. Wynik finansowy grupy Banku Handlowego, znanej również jako bank Citi Handlowy, wzrósł do 592 mln zł, w porównaniu do 283 mln zł w poprzednim roku. To o 3% więcej niż przewidywali analitycy, którzy zakładali zysk na poziomie 574 mln zł. W porównaniu do drugiego kwartału, zysk spadł o 3%. Po trzech kwartałach roku, zysk netto grupy wynosi już 1,81 mld zł, w porównaniu do 1,07 mld zł w poprzednim roku.

Bank przypisuje ten dynamiczny wzrost zysku kontynuacji mocnych trendów w przychodach podstawowych, utrzymującym się wysokim stopom procentowym oraz osiągnięciu zyskowności w bankowości detalicznej. Prezes banku, Elżbieta Czetwertyńska, wyraziła zadowolenie z wyników, zauważając, że wynik osiągnięty po dziewięciu miesiącach roku przewyższył rekordowy zysk z całego 2022 roku.

W bankowości detalicznej liczba klientów zamożnych wzrosła o imponujące 23% w porównaniu do roku poprzedniego. Bank odnotowuje również dynamiczny wzrost w segmencie klientów zamożnych oraz w sprzedaży kart kredytowych. Liczba klientów instytucjonalnych aktywnie inwestujących również rośnie, a bank liczy na dalszy rozwój tego trendu wraz z ożywieniem gospodarczym i niższymi stopami procentowymi.

Warto zaznaczyć, że wyniki odsetkowe Citi Handlowego wyniosły 827 mln zł w trzecim kwartale, wzrastając o 13% w ujęciu rocznym. Wynik z opłat i prowizji wyniósł 143 mln zł, wzrastając o 5% rok do roku. Mimo tego, bank musiał stawić czoło wzrostowi kosztów działania, który wyniósł 8% rok do roku, głównie z powodu wzrostu kosztów pracowniczych i kosztów wynajmu nieruchomości.

Władze banku wyrażają optymizm co do przyszłości i spodziewają się, że ożywienie gospodarcze oraz niższe stopy procentowe przyciągną więcej inwestorów i firm do sektora bankowego. Bank Citi Handlowy skupia się na dalszym rozwoju swojej oferty i obsłudze różnych segmentów klientów. Wszystko to pozwala mu utrzymywać się na rynku i osiągać imponujące wyniki finansowe.

Według informacji banku, liczba klientów zamożnych w segmencie bankowości detalicznej osiągnęła historyczny poziom, wzrastając rok do roku o 23% w jednym z obszarów produktowych.

Koszty wzrastają

W segmencie bankowości korporacyjnej ogólna ilość kredytów spadła o 6% w trzecim kwartale, a depozyty wzrosły o 8% w porównaniu do roku poprzedniego. Sprzedaż nowych produktów pożyczkowych w banku osiągnęła 203 mln zł w trzecim kwartale, co oznacza wzrost o 50% w porównaniu do roku poprzedniego i 18% wzrost w porównaniu do drugiego kwartału. Natomiast sprzedaż produktów hipotecznych wyniosła 111,3 mln zł, co oznacza wzrost o 21% w porównaniu do roku poprzedniego i 75% wzrost w porównaniu do drugiego kwartału.

Wynik odsetkowy Citi Handlowego w trzecim kwartale wyniósł 827 mln zł, co było zgodne z oczekiwaniami analityków. W ujęciu rocznym wzrósł o 13%, natomiast w ujęciu kwartalnym spadł o 1%.

Wynik z opłat i prowizji wyniósł 143 mln zł, zgodnie z oczekiwaniami, wzrósł o 5% w porównaniu do roku poprzedniego i pozostał na poziomie z drugiego kwartału.

Redaktor portalu Bankujesz

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

facebook linkedin link search star star-empty menu