Internet

Bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni to temat, który stał się coraz bardziej palący w ostatnich latach. W tym kontekście państwowy instytut NASK miał być bastionem przeciwdziałania rosyjskiej dezinformacji i fake newsom. Jednakże, jak pokazują raporty, jego działania skierowano w zupełnie innym kierunku.

Zmiana priorytetów: od walki z dezinformacją do analizy opinii publicznej

W okresie poprzedzającym wybory, NASK miał zadbać o monitorowanie opinii publicznej na temat rządu, szczególnie partii rządzącej - Prawa i Sprawiedliwości. Zamiast zwalczać dezinformację, instytut skoncentrował się na analizie reakcji internautów na różne wydarzenia związane z działalnością polityczną, w tym na tematy dotyczące członków partii rządzącej.

Przeznaczenie zasobów na inne cele

Początkowo dział przeciwdziałania dezinformacji w NASK miał znaczący budżet oraz zatrudniał ponad 20 osób. Jednakże, zamiast na zwalczanie rosyjskiej propagandy, środki finansowe oraz siły robocze kierowano na zbieranie informacji na temat wizerunku polityków i partii rządzącej.

Ostra krytyka i kontrowersje

Decyzje NASK budzą wiele kontrowersji i krytyki, zarówno ze strony polityków, jak i ekspertów. Zdaniem niektórych, finansowanie tego typu działań ze środków publicznych jest nieuzasadnione i nielegalne.

Walka o uczciwość procesu wyborczego

Choć politycy PiS nie komentują tych doniesień, istnieje głosy, że działania te mogą mieć wpływ na uczciwość procesu wyborczego. Niejasne jest również, czy NASK wykorzystywał zebrane informacje do celów partyjnych.

NASK, jako państwowy instytut zajmujący się cyberbezpieczeństwem, musi mieć jasno określone cele i priorytety. Walka z dezinformacją powinna być głównym zadaniem, a wszelkie działania powinny służyć obronie interesów państwa, nie zaś interesom politycznym jednej partii.

...

Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych to szczególna forma opodatkowania działalności gospodarczej, stanowiąca alternatywę dla tradycyjnego rozliczania podatku dochodowego. Artykuł ten będzie się skupiał na kompleksowym omówieniu tej tematyki, zaczynając od zasadniczych informacji dotyczących samego ryczałtu, a kończąc na praktycznych aspektach jego stosowania.

Czytaj więcej 30 stycznia 2024

Jak donoszą dzisiejsze media, Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) stanął na straży publicznej świadomości, ostrzegając przed działaniami oszustów, którzy próbują wykorzystać sytuację związana z wprowadzeniem świadczenia 800 plus. Warto być czujnym, gdy ktoś oferuje pomoc w wypełnieniu wniosku, żądając jednocześnie opłaty. Poniżej przedstawiamy kluczowe informacje na ten temat.

Czytaj więcej 28 grudnia 2023

W ostatnich latach cyfrowa rewolucja nieustannie zmienia krajobraz usług bankowych i relacje między bankiem a klientem. W odpowiedzi na te dynamiczne zmiany, mBank postanowił przedefiniować swoje miejsce na rynku i wprowadzić nowe pozycjonowanie marki. Kampania wizerunkowa pod hasłem „mBank. Technologia do usług” została właśnie uruchomiona, a jej celem jest podkreślenie roli banku jako dostawcy intuicyjnych i innowacyjnych rozwiązań technologicznych w obszarze finansów.

Czytaj więcej 25 września 2023

Nastolatkowie coraz częściej czerpią wiedzę na temat finansów z mediów społecznościowych, takich jak TikTok i YouTube, według badania przeprowadzonego na zlecenie Santander Bank Polska. Wyniki pokazują, że wiele dzieci i młodzieży ocenia swoją wiedzę finansową jako niewielką. Niemal połowa nastolatków w wieku 12-15 lat uważa, że ich umiejętności finansowe są ograniczone, choć 80 proc. z nich rozumie pojęcie inflacji.

Czytaj więcej 18 sierpnia 2023
facebook linkedin link search star star-empty menu