Komenda Główna Policji wprowadza innowacyjny projekt, który ma zrewolucjonizować sposób zgłaszania zaginięcia dziecka. Dzięki specjalnemu telefonowi, tzw. “sztywnym łączem”, osoba zgłaszająca będzie mogła bezpośrednio połączyć się z dyżurnym komendy wojewódzkiej Policji. Projekt pilotażowy został uruchomiony w województwach małopolskim i opolskim, a jego celem jest usprawnienie reakcji Policji na takie zgłoszenia.
Podniesienie standardów obsługi sytuacji zagrażających dzieciom
Po tragicznych wydarzeniach w Andrychowie Komenda Główna Policji powołała specjalny zespół, który ma na celu opracowanie i wdrożenie koncepcji poprawy standardów obsługi zdarzeń mogących stanowić zagrożenie dla życia lub zdrowia dzieci. Planowane jest także przeprowadzenie ewaluacji projektu w ciągu 3 miesięcy, aby ocenić jego skuteczność.
Telefon “sztywne łącze” – nowe narzędzie wsparcia
Specjalny telefon “sztywne łącze” umożliwi bezpośrednie połączenie z dyżurnym komendy wojewódzkiej Policji w przypadku odmowy przyjęcia zgłoszenia o zaginięciu dziecka, próby odesłania zawiadamiającego do innej jednostki Policji lub opóźnienia w podejmowaniu działań poszukiwawczych. Pilotaż obejmie łącznie 79 jednostek Policji w całodobową służbą dyżurną w województwach małopolskim i opolskim.
Kampania informacyjna dla społeczności
Komenda Główna Policji przeprowadziła także kampanię informacyjną, której celem jest upowszechnienie informacji o numerach telefonów instytucji i organizacji udzielających wsparcia dla młodych ludzi. Plakaty i ulotki z tymi danymi są dostępne w pomieszczeniach recepcyjnych jednostek Policji oraz są przekazywane w szkołach podczas spotkań z policjantami dotyczących profilaktyki społecznej i spraw nieletnich. Dodatkowo, na portalu policja.pl udostępniono zakładkę z telefonami zaufania oraz możliwość pobrania plakatu i ulotki informacyjnej.