W najnowszej informacji prasowej z dnia 22 listopada 2023 roku, Klarna, globalna sieć płatności, przedstawia plany zakupowe, oczekiwania i must-have produkty polskich konsumentów na nadchodzące Black Friday.
Wzrost zainteresowania wśród Polaków
Zgodnie z badaniami Klarny, 63 proc. Polaków zamierza skorzystać z promocji związanych z Black Friday, co stanowi wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem (60 proc.). Pomimo że zainteresowanie wydarzeniem jest mniejsze w Polsce niż w niektórych innych krajach, Polacy wykazują większą dyscyplinę w zarządzaniu budżetem.
Globalne porównanie entuzjazmu zakupowego
Ankiety przeprowadzone w 14 krajach europejskich i w USA ukazują, że największych entuzjastów listopadowego święta promocji można znaleźć głównie w Rumunii (81 proc. planujących zakupy), we Włoszech (79 proc.), w Hiszpanii (78 proc.) oraz w Polsce. Niemniej jednak, Niemcy deklarują mniejsze zainteresowanie promocjami, gdzie 38 proc. respondentów nie zamierza niczego kupować w Black Friday.
Wysokie oczekiwania konsumentów
Już kilka tygodni przed planowanymi promocjami, 66 proc. Polaków miało minimalne pojęcie o tym, co chce zakupić. Millenialsi wyróżniają się jako najbardziej zdecydowana grupa, gdzie 74 proc. miało plany zakupowe. W porównaniu do innych konsumentów, Polacy uznają Black Friday za okazję do “upolowania” okazji w atrakcyjnych cenach.
Rozsądne wydawanie i świadome wybory
34 proc. Polaków podkreśla, że istotne podczas zakupów w Black Friday jest kupowanie rzeczy, które mieszczą się w ich budżecie. Zaledwie 10 proc. obawia się, że wyda za dużo pieniędzy, co świadczy o większej dyscyplinie w zarządzaniu budżetem w porównaniu do innych krajów.
Dla Polaków Black Friday to przede wszystkim okazja do zakupu w lepszej cenie rzeczy, które i tak byliby gotowi nabyć. Szwedzi, Holendrzy i Norwedzy przodują pod tym względem, jednak tylko 27 proc. Polaków zwraca uwagę na ten aspekt.
Must-have produkty podczas wyprzedaży
Niezależnie od kategorii produktów, większość konsumentów preferuje zakupy online. Elektronika, produkty rozrywkowe i erotyczne, oraz artykuły dla dzieci to najbardziej poszukiwane produkty online. Stacjonarnie, najwięcej osób zamierza kupować ubrania i obuwie, kosmetyki oraz biżuterię i akcesoria