Najnowsze wyniki raportu Kupione pokazują ostudzone nastroje szaleństwa zakupowego. Raport “Kupione 2024”, opublikowany w najgorętszym sezonie wyprzedaży i listopadowych promocji, pokazuje, że doświadczenie inflacji odcisnęło piętno na Polakach skutkując ich większą ostrożnością w decyzjach zakupowych. W zeszłorocznym listopadowym okresie promocji Polacy wydali online o 17% mniej niż w 2021 roku. Nie tylko miesięczne wydatki były […]
Najnowsze wyniki raportu Kupione pokazują ostudzone nastroje szaleństwa zakupowego.
Raport “Kupione 2024”, opublikowany w najgorętszym sezonie wyprzedaży i listopadowych promocji, pokazuje, że doświadczenie inflacji odcisnęło piętno na Polakach skutkując ich większą ostrożnością w decyzjach zakupowych. W zeszłorocznym listopadowym okresie promocji Polacy wydali online o 17% mniej niż w 2021 roku. Nie tylko miesięczne wydatki były niższe, ale również ich częstotliwość. W listopadzie zeszłego roku zdecydowaliśmy się na zakup online 11% mniej koszyków niż w 2021 roku. Analiza trendów zakupów online dokonywanych przez Polaków w poszczególnych miesiącach bieżącego roku nie wykazuje też tendencji wzrostowych w takiej skali, aby móc twierdzić, że wróciliśmy do optymizmu konsumenckiego sprzed wysokiej inflacji.
- Raportem Kupione chcemy oddać w ręce Polaków i Polek lekturę, dzięki której można dyskutować o tym jak inflacja wpłynęła na nasze nastroje konsumenckie i decyzje zakupowe, ale też zastanowić się nad własnymi wydatkami i decyzjami, które podejmujemy na co dzień, zwłaszcza w ostatnim kwartale roku, gdy liczne promocje kuszą nas coraz bardziej. Jest to publikacja, którą docenią przedstawiciele branży ecommerce, ale też każdy, kto troszczy się o finanse osobiste lub chce o nie bardziej świadomie zadbać - komentują raport jego pomysłodawczynie - Izabela Kozakiewicz-Frańczak, CEO firmy badawczo-konsultingowej iKsync i Ewa Kraińska, CEO aplikacji do agregacji zakupów WhenUBuy.
Z raportu wyłania się też ciekawy obraz odmiennych tendencji zakupowych u mężczyzn i kobiet. Średnia wartość koszyka online u pań jest o 20% niższa niż w przypadku mężczyzn. Kobiety kupują też online znacznie rzadziej - częstotliwość zakupów rocznie u kobiet jest o 35% niższa niż u mężczyzn. Jeszcze większe różnice pojawiają się w przypadku wysokości wydatków - panie wydają na zakupy online rocznie o 48% mniej niż panowie. Czy kobiety wolą zakupy stacjonarne lub też mają po prostu mniej pieniędzy w portfelu? Zarazem jedna jak i druga twierdząca odpowiedź stanowią ciekawy wniosek dla internetowych ofert black friday.
Raport “Kupione 2024” powstał na podstawie analizy rzeczywistych zakupów ponad 66 000 koszyków zakupowych, ponad 113 000 kupionych produktów i zakupów na kwotę 9,4 mln zł. Publikacja stworzona została przez firmę badawczo-konsultingową iKsync we współpracy z When U Buy, aplikacją agregując...