efektywność

W PKO Banku Polskim nadal postępuje dynamiczny proces hiperautomatyzacji, w ramach którego roboty realizują coraz większą liczbę zadań biznesowych. W minionym roku, liczba zadań wykonywanych przez roboty wzrosła dwukrotnie, przekraczając 100 milionów. To oznacza zdecydowane przyspieszenie w porównaniu z latami poprzednimi. PKO Bank Polski, wykorzystując technologię robotyzacji procesów (RPA), skierował swoje wysiłki na usprawnienie obsługi klientów, wprowadzanie nowych produktów i usług, a także optymalizację wewnętrznych procedur.

W maju tego roku, bank osiągnął ogólną liczbę 220 milionów zadań zrobotyzowanych w 270 procesach. To znaczący przyrost w wykorzystaniu technologii RPA. Porównując to do lat 2019-2021, kiedy zautomatyzowano 185 procesów i wykonywano 100 milionów zadań, obecna ekspansja hiperautomatyzacji jest widocznie intensywna. Bank koncentruje się na automatyzacji procesów masowych i powtarzalnych, co pozwala mu skutecznie reagować na zmienne potrzeby klientów. Stopniowo, dzięki współdziałaniu z narzędziami typu low code, no code, big data oraz sztuczną inteligencją, bank zautomatyzowuje coraz bardziej złożone zadania.

Arkadiusz Szot, Dyrektor Departamentu Hiperautomatyzacji Procesów, Obszar Operacji i Bankowości Międzynarodowej w PKO Banku Polskim, podkreśla, że technologia RPA umożliwia efektywne wykonywanie skalowalnych, powtarzalnych zadań. Dzięki temu, bank może jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby swoich klientów, poprawiać jakość obsługi oraz podnosić konkurencyjność. Automatyzacja wpływa na efektywność pracy, obniża koszty i zwalnia pracowników do wykonywania bardziej kreatywnych i wymagających zadań. Obecnie, żaden nowy proces w dziale back office nie jest uruchamiany, dopóki nie zostanie przeanalizowany pod kątem możliwości automatyzacji.

W ciągu ostatniego roku, PKO Bank Polski nie tylko podwoił liczbę cyfrowych zadań, ale także wprowadził innowacyjne rozwiązania w dziedzinie hiperautomatyzacji procesów. Roboty wspierały bank w różnorodnych zadaniach, od procesów wynikających z programu wakacje kredytowe, przez usprawnianie komunikacji z pośrednikami, po lepszą weryfikację danych czy wsparcie procesów sprzedażowych i administracyjnych. Wykorzystując technologie typu Low i No Code, a także inteligentny OCR czy platformy BPM/Workflow, bank realizuje coraz bardziej skomplikowane procesy w sposób efektywny i skalowalny.

Dążąc do jeszcze większej efektywności, PKO Bank Polski...

W PKO Banku Polskim nadal postępuje dynamiczny proces hiperautomatyzacji, w ramach którego roboty realizują coraz większą liczbę zadań biznesowych. W minionym roku, liczba zadań wykonywanych przez roboty wzrosła dwukrotnie, przekraczając 100 milionów. To oznacza zdecydowane przyspieszenie w porównaniu z latami poprzednimi. PKO Bank Polski, wykorzystując technologię robotyzacji procesów (RPA), skierował swoje wysiłki na usprawnienie obsługi klientów, wprowadzanie nowych produktów i usług, a także optymalizację wewnętrznych procedur.

Czytaj więcej 18 sierpnia 2023
facebook linkedin link search star star-empty menu