Pepco Group padło ofiarą ataku phishingowego w Węgrzech, co skutkowało utratą środków pieniężnych o wartości około 15,5 miliona euro. Informację tę podała spółka w swoim oficjalnym komunikacie. Pomimo działań podjętych w celu ewentualnego odzyskania części lub całości utraconych pieniędzy, kwota ta została utracona.
Natychmiastowe działania w reakcji na incydent
Spółka podjęła natychmiastowe kroki w celu zbadania i odpowiedniej reakcji na incydent, jednocześnie zapewniając bezpieczeństwo systemów informatycznych całej grupy oraz wewnętrznego nadzoru finansowego. Dodatkowo, zainicjowano dodatkowe działania w celu przetestowania i ulepszenia istniejących zasad i procedur.
Współpraca z bankami i policją
Pepco aktywnie współpracuje z bankami oraz organami ścigania w celu odzyskania utraconych środków. Ponadto, przeprowadza kontrolę systemów i procesów w całej grupie, aby w przyszłości zapewnić wyższe standardy bezpieczeństwa.
Brak informacji o wycieku danych
Jak dotąd, nie ma informacji, że incydent dotyczył danych klientów, dostawców lub pracowników spółki. Pepco zapewnia, że cała sytuacja jest monitorowana, a wszelkie dalsze informacje będą udostępniane na bieżąco.
Pepco to europejska sieć detaliczna oferująca odzież i produkty dla domu. W Polsce posiada ponad 1,3 tys. sklepów, a na Węgrzech – 250. Akcje Pepco są notowane na warszawskiej giełdzie.