5 stycznia 2024

Kolejne firmy rezygnują z reklam w TV Republika, w odpowiedzi telewizja podwyższa stawkę reklamową

2 minut czytania Dołącz do dyskusji

Źródło grafiki: depositphotos.com + opracowanie własne

Ostatnio wokół Telewizji Republika zrobiło się głośno, po tym jak Jan Pietrzak na ich antenie rzucił „okrutnym żartem”, który sugerował, że Polska może przyjąć nielegalnych imigrantów do baraków po obozach koncentracyjnych. W odpowiedzi na te słowa IKEA Polska i mBank zdecydowały się zrezygnować z emitowania reklam na antenie tej stacji.

Dalsza część artykułu znajduje się pod obrazkiem.


depositphotos.com + wikimedia.com

IKEA i mBank kończą z reklamami na TV Republika po rasistowskim „okrutnym żarcie” Pietrzaka


Na powtórkę z rozrywki nie trzeba było długo czekać. W środę 3 stycznia ex poseł oraz były redaktor naczelny tygodnika „Wprost” Marek Król  w odpowiedzi na to co należy zrobić z imigrantami w Polsce odpowiedział: „Jest prosty sposób. Należy im założyć chipy, jak się pieskom zakłada, a taniej jest oczywiście numery na lewej ręce wytatuować i wtedy łatwo się ich znajdzie”. Swoje trzy grosze dorzucił również poseł PiS oraz członek koła poselskiego Kukiz 15 – Marek Jakubiak, który w dyskusji na temat imigracji „brzydko porównał” imigrantów z odpadami…

W konsekwencji kolejne firmy dołączyły do bojkotu TV Republika i zrezygnowali z reklamowania się u nich. Na coraz dłużej liście firm niereklamujących się na Republice znajduje się m.in.: Ikea, mBank, Otodom, Media Expert, Adamed Pharma, Żabka, Tarczyński i Provident. Firmy do tej pory wykupywały reklamy na antenie w ramach pakietów mediowych grupy Polsat, gdzie od ponad 10 lat znajdywała się telewizja Republika.

TV Republika reaguje na sytuacje i… podwyższa cennik reklam i to nawet 20-krotnie!

Na zaistniałą sytuację prędzej czy później musiała zareagować sama telewizja Republika, która w odpowiedzi zdecydowała się… podwyższyć cennik reklamowy. Do niedawna za 30-sekundowy spot na antenie tej stacji trzeba było zapłacić 550 zł netto niezależnie od pasma, w którym został wyemitowany. Jak donoszą wirtualnemedia.pl stawkę te zdecydowano się podnieść „nawet 22-krotnie”.

Nowe stawki za wyemitowanie reklamy na antenie TV Republika wynoszą:

  • Cena reklamy podczas głównego programu informacyjnego „Dzisiaj” wynosi:
    • 11,7-12 tys. zł za emisję we wtorek,
    • 11,1-11,4 tys. zł za emisję w czwartek,
    • 10,8 tys. zł za emisję w poniedziałek oraz 10,5 tys. zł w środę,
    • stawki weekendowe w sobotę i niedzielę zaczynają się od 4,8 tys. zł.
  • Emisja spotu reklamowego po godz. 17 podczas programu „Republika po południu” lub „Wolne głosy” to koszt rzędu 9,3-9,6 tys. zł.
  • Za wyemitowanie reklamy po godz. 18 podczas „Dziennikarskiego pokera” trzeba będzie zapłacić 8,7 tys. zł. Tyle samo ile za emisję podczas „Przeglądu prasy niemieckiej”, który rozpoczyna się nieco przed godz. 20.

Cennik reklamowy TV Republika wzrósł gwałtownie, podobnie jak ich oglądalność. Po tym jak wyłączono sygnał TVP Info, sympatycy tamtej stacji (i najczęściej również Prawa i Sprawiedliwości) przenieśli się z oglądania tamtej stacji właśnie na Republikę. W efekcie czego w ostatnich tygodniach 2023 r. oglądalność Republiki wzrosła niemal o 2800%, co zwiększyło ich udział w rynku medialnym o 2600%.

Michał Bożydar Góra

Redaktor portalu Bankujesz

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

facebook linkedin link search star star-empty menu