Wczoraj IKEA ogłosiła decyzję, że od dzisiaj 4 stycznia 2024 r. na antenie TV Republika nie będzie można już zobaczyć ich reklam. Jak stwierdziła dyrektor komunikacji IKEA Retail Katarzyna Broniarek-Niemczycka do tej pory „nie byli świadomi” współpracy z tą stacją telewizyjną.
Firmy zrywają współprace po skandalicznych słowach Jana Pietrzaka
W zeszłą niedzielę Jan Pietrzak jako gość stacji TV Republika, podzielił się ze słuchaczami jak sam to nazwał „okrutnym żartem”, choć trudno w tych słowach doszukać się, choć krzty dowcipu. Mianowicie Pietrzak nawiązał do aktualnej sytuacji imigracyjnej w europie i wspomniał, że mamy wiele poniemieckich baraków, do których moglibyśmy przyjąć nielegalnych imigrantów.
Nie mogę uwierzyć, że powiedział to człowiek, Polak, Jan Pietrzak…
— Ireneusz Lara (@ilar1958) January 1, 2024
Odrażający typ na antenie odrażającej TW Republika. pic.twitter.com/UGj5lpPtVS
Jego słowa nie odbiły się bez echa i Gazeta.pl wysłała pismo do biur prasowych firm, które reklamują się na antenie Republiki, odnośnie komentarza dot. prezentowanych przez Jana Pietrzaka treści. Do tablicy przywołana została m.in. m.in. IKEA czy mBank, które przyjęły stanowcze stanowisko i… zawiesili swoje reklamy na TV Republika.
W odpowiedzi na pismo Gazeta.pl dyrektora komunikacji IKEA Retail oznajmiła:
„Sprawdziliśmy z domem mediowym, który w naszym imieniu odpowiada za zakup czasu reklamowego w mediach. TV Republika od niedawna jest częścią pakietu stacji tematycznych, oferowanych przez Polsat. Pakiet kupuje się w całości, nie byliśmy świadomi zmiany oferty. Od 4 stycznia 2024 r. nie będzie już naszych reklam w TV Republika”
Katarzyna Broniarek-Niemczycka, dyrektor komunikacji IKEA Retail
Podobne stanowisko przyjął mBank, który również nie miał świadomości, że ich reklamy są emitowane w TV Republika. W dzisiejszym wpisie na X ich zastępca rzecznika prasowego Piotr Rutkowski napisał:
„Sprawdziliśmy z domem mediowym, który w naszym imieniu odpowiada za zakup czasu reklamowego w mediach. TV Republika od niedawna jest częścią pakietu stacji tematycznych, oferowanych przez Polsat. Pakiet kupuje się w całości, nie byliśmy świadomi zmiany oferty. Od 4 stycznia 2024 r. nie będzie już naszych reklam w TV Republika”
Piotr Rutkowski, Zastępca Rzecznika Prasowego mBank
Zerwane współprace reklamowe to jednak niejedyny problem TV Republiki. Minister sprawiedliwości Adam Bodnar poprosił, by wypowiedziami Pietrzaka przyjrzał się Prokurator Krajowy Dariusz Barski. Zawiadomienie do prokuratory spłynęło z Ośrodka Monitorowania Rasistowskich i Ksenofobicznych.